“`html
Tesla Araçları, Ölüm Oranlarıyla Sıcak Gündemde
Tesla, araçlarını dünyanın en güvenli otomobilleri arasında gösterse de, yeni yapılan bir araştırma bu algıyı sorguluyor. Tesla modelleri, çarpışma testlerinde yüksek puanlar alsa da, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ölümcül kaza oranları açısından önde geliyor.
iSeeCars tarafından gerçekleştirilen bu çalışma, 2017 ile 2022 yılları arasında ABD Ölümcül Kaza Analizi Raporlama Sistemi verilerini inceleyerek hazırlandı. Araştırma sonuçlarına göre, Tesla araçlarının her milyar araç mili başına ortalama 5,6 ölüm oranına sahip olduğu belirlendi. Kia’nın ölüm oranı 5,5 olurken, Buick’in 4,8 ve Dodge’un 4,4 olduğu gözlemlendi. Genel araç ortalaması ise 2,9 olarak kaydedildi. Bu da, Tesla kazalarındaki ölüm oranının iki katı kadar olduğunu gösteriyor.
iSeeCars’ın analistleri, yüksek ölüm oranlarının otomobillerin tasarımından ziyade sürücü davranışlarıyla daha çok ilişkilendirildiğini vurguluyor. Bunun anlamı, Tesla kullanıcılarının profili nedeniyle bu yüksek rakamların görülüyor olması.
Ölümcül Kaza Oranı (Milyar Araç Mili Başına)
- Tesla: 5,6
- Kia: 5,5
- Buick: 4,8
- Dodge: 4,4
- Hyundai: 3,9
- Genel Ortalama: 2,8
iSeeCars, ayrıca en yüksek ölüm oranlarına sahip 23 otomobil modelinin listesini de paylaştı. Listenin zirvesinde, sektör ortalamasının 5 katı olan milyar araç mili başına 13,9 ölüm oranıyla Hyundai’nin küçük SUV modeli Venue yer alıyor. Venue’nu takip eden modeller arasında Chevrolet Corvette ve Mitsubishi Mirage (her ikisi de 13,6), ardından gelen Porsche 911 ve Honda CR-V Hybrid (her ikisi de 13,2) bulunuyor. Tesla Model Y ise 10,6 ölüm oranı ile altıncı sırada yer almakta.
Yolcu Ölümlerinin En Yüksek Olduğu Otomobiller |
|||
Sıralama |
Model |
Ölümcül Kaza Oranı |
Genel Ortalama ile Kıyas |
1 |
Hyundai Venue |
13.9 |
4.9x |
2 |
Chevrolet Corvette |
13.6 |
4.8x |
3 |
Mitsubishi Mirage |
13.6 |
4.8x |
4 |
Porsche 911 |
13.2 |
4.6x |
5 |
Honda CR-V Hybrid |
13.2 |
4.6x |
6 |
Tesla Model Y |
10.6 |
3.7x |
7 |
Mitsubishi Mirage G4 |
10.1 |
3.6x |
8 |
Buick Encore GX |
9.8 |
3.4x |
9 |
Kia Forte |
8.1 |
2.9x |
10 |
Buick Envision |
8.0 |
2.8x |
11 |
Kia Soul |
7.3 |
2.6x |
12 |
Toyota Corolla Hybrid |
7.3 |
2.6x |
13 |
Chevrolet Camaro |
7.3 |
2.6x |
14 |
Nissan Versa |
7.2 |
2.5x |
15 |
Kia K5 |
7.1 |
2.5x |
16 |
Kia Seltos |
6.8 |
2.4x |
17 |
Ford Bronco |
6.6 |
2.3x |
18 |
Ford Bronco Sport |
6.2 |
2.2x |
19 |
Dodge Charger |
6.1 |
2.1x |
20 |
Toyota Prius |
5.9 |
2.1x |
21 |
Tesla Model S |
5.8 |
2.0x |
22 |
INFINITI Q50 |
5.8 |
2.0x |
23 |
Toyota Venza |
5.6 |
2.0x |
Genel Ortalama |
2.8 |
– |
Çalışmanın baş analisti Karl Brauer, sıralamada yer alan birçok aracın (Tesla Model Y dahil) çarpışma testlerinde etkileyici sonuçlar elde ettiğini belirtiyor. Yani bu sayılar, Tesla’nın güvenlik konusunda doğal olarak zayıf olduğu anlamına gelmiyor; ancak bu otomobiller yanlış sürücülerin eline geçtiğinde risk artıyor. Dikkatsizlik, aşırı güven ve riskli sürüş davranışları, ölüm oranlarını artıran etkenler arasında yer alıyor.
Donanımhaber’de yayımlanan habere göre, alt kompakt ve kompakt sınıflardaki araçların sıklıkla bu ölüm oranları listesinde üst sıralarda yer aldığı, orta ve tam boy otomobillerin genellikle sektör ortalamasının altında kaldığı belirtiliyor. Bunun arkasındaki sebep ise fizik kuralları. Daha küçük bir araç, büyük bir otomobille çarpıştığında, daha düşük kütleye sahip olduğu için daha fazla hasar görmektedir. Dolayısıyla bu verileri değerlendirirken dikkatli olmakta yarar var.
patronlardunyasi.com
“`